DU förtjänar det bästa!!!

2012-04-15 / 09:38:34

Det är inte alltid enkelt, näst intill alla har något dom vill förändra, utseendemässigt eller beteende.

"jag vill gå ner i vikt, jag vill gå upp i vikt, jag vill ha mindre näsa, större ögon, mer muskler, jag vill ha bättre sångröst, jag vill ha större händer, jag vill ha längre hår, större/mindre bröst, större/mindre penis" osv


Men varför ska vi alltid vilja göra om oss. Alltid är det något. Varför inte bara vara stolt över den du är, PRECIS som du är!!?

Kan inte säga att jag är oskyldig, jag vill också förändra mig på många sätt, och vissa saker kommer jag alltid försöka med, MEN jag har dock ändrat mitt tankesätt i stället. Klart att jag inte är perfekt. Men det här är jag, så What to do?
Jag är ändå glad att jag är jag.
Ändringarna man vill göra kommer nog alltid ligga där och trycka, men så länge jag känner att jag duger så bryr jag mig inte lika mycket om vad andra ska tycka.

Mitt största problem är ju vikten, men den kämpar jag ju med så det kommer lösa sig.
(det är inte lätt att gå upp 20kg efter graviditeten, men jag försöker).

Och jag VET att jag kommer hitta någon som tycker om mig precis som jag är! Acceptera mig som den unika människa jag är =p
Nej men det finns ett lock till alla kastruller. :)
Någonstans därute finns det kanske någon som är lika "störd" som jag =p haha

Jag ska försöka fortsätta tänka att jag duger precis som jag är!
Galen, världens lägsta humor (det säger nog ingen emot), världens bästa mamma, onormal i det normala ^^ nej nu vet jag inte vad jag snackar om längre.


Lika bra att avsluta här. Men vill ge er en liten hemläxa.
Kolla dig i spegeln, säg 7 saker som du uppskattar hos dig själv.
Sedan upprepar du detta varje dag.
För ni ÄR vackra precis som ni är. Låt inte media/omgivningen säga annat!
Acceptera dig själv, så kan även andra börja göra det!



Ha en underbar dag! DU förtjänar det!







//Jessica - livet pågår, glöm aldrig det!

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: