Lär dig att uppskatta dig själv!

2012-07-19 / 23:03:30
Att tänka har blivit min starka sida (kors i taket ;)  )
Jag tänker mer och mer hur viktigt det är att uppskatta sig själv.
Jag kan säga att jag uppskattar ingenting jag gör (oftast) men försöker att göra det.

Om du inte uppskattar dig själv, vem ska då göra det?

många människor är fina, bra och fantastiska utan att själva veta om det.
Så nu ger jag er mitt tips jag tidigare gett.
Ställ dig framför spegeln och upprepa hur underbar, vacker och fanastisk du är! upprepa detta 10 gånger morgon och kväll.

Du ska se, det gör skillnad. Kanske börjar du se dig själv med andra ögon?


Jag kom på att tänka på en annan sak.
När blir folk vuxna?
Det var en kompis som blev behanlad illa på krogen, spydiga kommentarer osv. utan någon helst anledning.
Av killar i 25 års åldern..Jag trodde att det räknades till en vuxen ålder, eller i allafall att man var aningen mognare då.?
Jag förstår bara inte vad man tjänar på att säga till någon att den är ful och äcklig osv.. mår man bättre inom sig att trycka ner någon annan eller försöker man bara spela ett spel där man tror att man är "tuff"?
Är det grupptrycket som bestämmer hur vi behandlar andra, eller är man bara uppfostrad att inte bry sig om andras känslor?

Jag tycker bara det är så otroligt tråkigt att se att något gick fel på vägen för en heeeeeel del människor.

Hur som helst är det bara onödigt, det är väl ingen som vill bli behandlas som en trasa offentligt? Och ingen gör något? Folk sitter och håller med, och skrattar. Jag skäms för att människor kan vara sådär, jag skäms att man inte har mer vett i huvudet. Undra om de skulle tycka det var en kul grej att bli behandlade så själva, de kanske är en sexuell grej för dem, kanske är tändande på något sjukt sätt. Vad vet jag? Det finns folk till allt...









På tal om ingenting så drar Jamie till Norrland med sin pappa på lördag, det blir borta i 2 veckor.
Så länge har jag aldrig varit i från min skrutt. 4 nätter har varit max, men jag vet att det kommer gå bra och han kommer få det super kul. Så länge ska jag passa på att försöka att inte sitta och tänka på Jamie utan passa på att göra de saker jag inte kan då jag har honom.
Tänkte kanske dra till värmland, sedan sena filmkvällar borta osv.. Det ska bli skönt också att få lite egentid. Och det är bra för dem att umgås, far och son.


Nu ska jag väl ta och krypa till kojs tror jag. Det är ju en dag i morgon också =)


Godnatt folket!
 
 
//Jessica - Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: