Det är jobbigt att minnas...

2012-07-29 / 22:10:00
Jag har tagit en paus från pluggandet en stund.
Började fortsätta skriva på min "bok".
Jag har senaste tiden haft många tankar och insåg då att det är ganska smart att skriva ner saker och ting.
Jag uppskattar alltid när jag hittar någon gammal dagbok eller liknande. Så jag började skriva på en bok om mitt liv, den är helt enkelt till för eget bruk.

Men jag satt och skrev, och så kom de jobbiga kapitlet upp. Jag vet att man inte ska gräva i det förflutna, man ska lägga det bakom sig.
Men jag tror att om jag inte får ur mig det på ett eller annat sätt så kommer jag aldrig riktigt kunna gå vidare, kunna förlåta mig själv och kunna känna någon form av glädje under den tiden.
Det gör ont att minnas, för jag minns allt som att det var i går.

Jag tror fortfarande på ödet, jag tror fortfarande på att allt händer av en anledning, både bra och dåliga saker.
Jag försöker bara förstå vad anledningen var för att det skulle hända, vad jag hade gjort eller vad jag skulle lära mig av det?
Att livet inte bara är en dans på rosor, det tror jag alla kan hålla med om.
Men de här sakerna kunde jag ha klarat mig undan...Jag är bra på att dölja vissa saker. Jag är bra på att dölja hur jag mår av de förflutna, av hur ofta det kommer upp och att det ens har hänt...

Jag har underbara vänner som jag kan/har pratat med, men någonstans så är det inget man tar upp flera flera år efter. Det är inget jag vill sitta och diskutera, samtidigt som jag bara vill få ur mig allt.

Det är bra att bloggen finns, så man kan skriva av sig lite tankar. men de stora tankarna sparar jag till boken....


Nej ta tag i skiten så det blir över och sedan fortsätta plugga..
 
 
 
 
 
//Jessica - Vissa saker kan man inte styra över
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: